Schiphol waarschuwt dat het ook de komende maanden druk blijft. De luchthaven kondigt daarom opnieuw maatregelen aan om ‘het proces zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen’. Daarnaast wordt reizigers geadviseerd om instructies van de airline op te volgen als het gaat om het tijdstip waarop je aanwezig moet zijn.
Schiphol adviseert reizigers om de komende maanden vooraf de securityregels te checken zodat mensen weten wat ze wel of niet in hun handbagage mogen meenemen. Maar ook het veranderde parkeerbeleid zorgt voor onder andere nieuwe parkeerproducten en -routes.
Eind september is de speciale vakantiepagina schiphol.nl/vakantie live gegaan. Deze pagina zal de komende herfst/winter in het teken staan van wat ‘hot’ is op Schiphol, de meest gestelde vragen van reizigers en tips en een druktekalender. Deze pagina is overigens ook te bereiken via ‘berichten van de reiziger’ op Schiphol.nl en in de App.
Het Schiphol webcareteam is van 6.00 – 24.00 uur beschikbaar. Ook de Schiphol medewerkers worden weer op de hoogte gehouden van de meest gestelde vragen (en antwoorden).